tisdag 18 januari 2011

Sjukstuga

Jag har haft en knöl på min underläpp i drygt 2 månader och idag skulle jag äntligen kolla upp den. Det hela slutade med att jag fick en bedövningsspruta och därefter en skalpell i läppen. Jag hade en liten cysta (inget ovanligt eller farligt, men ivägskickad för koll just in case) som nu är ersatt med 4-5 stygn och en fet kompress på läppen. Så ingen träning för mig ikväll! Och inte får jag duscha vanligt på ett par dagar heller. Eller äta annat än ur ett sugrör. Skojigt värre alltså... Så än så länge har jag fått i mig vatten, ett glas O'boy och en stor mugg nyponsoppa. Tur att det finns sådana lockande alternativ... Och ikväll kanske det går att uppbåda en milkshake! ;) Vi har lite frukt hemma också, så då är det ju strålande att vi fick en juicemaskin av mor och far i julklapp!

Min läpp värker ganska bra, men med hjälp av Panodil lyckas jag åstadkomma lite tentaplugg i små doser. Tänk vad den här dagen inte alls blev så som jag hade trott!

Inga kommentarer: