måndag 3 maj 2010

En veckas uppehåll

Det var inte meningen, men det råkade visst bli ett långt uppehåll den här gången. Förra veckan bestod till största delen av plugg och direkt efter duggan i fredags åkte jag till P. Där befinner jag mig fortfarande, då jag tydligen klarade duggan så pass bra i fredags att jag nu är godkänd på kursen och inte behöver skriva tentan på onsdag! :D Och nu visar det sig att det möte jag skulle gå på imorgon eftermiddag är inställt, så jag kommer troligen att vara hos P ända till på onsdag morgon. Kursstart igen på torsdag, så det gäller att ladda energi nu när jag kan.

Vi städade ur P's gamla hus i fredags och lämnade över nycklarna till den nya hyresgästen, så nu är det bara ett kaos vi behöver ta itu med! Skämt åsido, vi har faktiskt kommit riktigt långt i det nya huset under helgen. Nu går det att ta sig fram obehindrat i så gott som alla rum och det är bara ett fåtal kartonger kvar att packa upp. Och så väntar vi på matsalsmöbler och soffa innan det hela kan Fetkännas lite mer "färdigt". Men i lördags hade P bjudit in de första middagsgästerna, så då blev det grillpremiär, middag i uterummet och därefter Avatar på bluray. Några glas vin till det och så var det en riktigt lyckad kväll!

Måndag och lite mer vardag igen. P är på jobbet så jag passar på att sköta lite marktjänst. Premiärkörning av tvättmaskinen pågår, så att det går att bädda i gästrummet. Förberedelser inför middagen är också gjorda, så nu är det nog snart dags för mig att ta lunchpaus till senaste Grey's anatomy.

På återseende!

P.S. Hade tänkt fota lite i huset idag och kanske lägga upp några bilder, men det visade sig att jag inte har med kabeln till kameran, så det verkar få vänta ett par dagar till!

Inga kommentarer: