lördag 25 juli 2009

A day off

Och så var det lördag igen då.
Igår tömde R och jag gamla lägenheten + förrådet. Det tog hela dagen samt det bästa av bådas humör, men det blev gjort! Och som avslutning lyckades vi göra en supergod köttfärspaj, vilken smakade ännu godare med ett par kalla öl :) Nu ser min lägenhet ut som en bombnedslag igen, då allt från den gamla lägenheten bara dumpats på första bästa ställe. Troligtvis kommer jag inte lyfta ett finger för att åtgärda det idag. Skygglappar på!
Idag så tar vi ledigt ifrån flytt-eländet. Runt 12 så kommer R hit för lunch (gårdagens rester naturligtvis!) och därefter ska vi till Tornby för inhandling av diverse nyttigheter. Jag behöver bland annat lite sladdar för att få upp de lampor jag vill ha.

Imorgon blir det flyttstädning för hela slanten. Förhoppningsvis hinner vi bli klara imorgon också, då jag redan städat i princip hela köket. Och sedan är det bara inlämning av nycklar kvar.
Lite bitterljuvt är det allt.

Inga kommentarer: