torsdag 31 juli 2008

Hälsning från varma Linköping

Vi har fortfarande underbart väder här, vilket är lyckat under småsyskonens vistelse. Men det blir lite jobbigt att åka bil, så varje dag är det en utmaning att hitta skuggiga parkeringar :)
Idag har vi haft vår lugnaste dag med "endast" en 4-timmars tur till centrum för sista shoppingen innan de åker hem imorgon förmiddag.
Klockan är drygt halv 6 och det är snart dags att börja ta itu med middagen. Det ska grillas kycklingfilé och till det blir det klyftpotatis på färskpärer :) Det blir andra middagen som vi äter hemma sedan vi anlände i söndags. Mycket skräp har det blivit, men vi har ju semester :)

Igår var vi på Kolmården. Himla mysigt var det! Jag kände mig som en liten barnunge bland alla djur och blev helt fascinerad av en forillahona som stog och betraktade oss besökare som om vi var där för att roa henne och även delfinerna! (vi var på showen) Otroligt vilket samspel de har med sina tränare! Det blev totalt runt 600 bilder på 3 kameror igår, så jag har några att välja bland för att publicera här (vilket jag ska när orken infinner sig).

Bloggningen har hamnat i skymundan ett bra tag nu, men jag ska skärpa mig. Vi har haft så mycket för oss nu bara! :)
Hoppas att alla ni där ute också kan njuta av sommaren som vi gör här i soliga Linköping där vi nu har dryga 28 grader på balkongen.

Inga kommentarer: