fredag 10 september 2010

Ullared!

P förbarmade sig över mig (och mitt tjat) förra veckan, så klockan 6 i lördags ringde väckarklockan för mitt första Ullaredsbesök!
En snorig Fia fixar frukostmackor för resan som intogs i bilen.
Efter första rundan inne på varuhuset. Påsarna innehåller mest nödvändigheter som tvättmedel, duschprylar, städartiklar och dylikt. Och så lyckades jag dra med mig nåt litet klädesplagg redan första rundan ;)
Ja, det här blev vår skörd. 15 kassar + tvättmedel, diskmedel och ett par större prylar som inte fick plats i påsarna :P
Eftersom packningen inne på varuhuset bara blev ett kaos var vi tvungna att packa upp allt, sortera upp mina och P's saker och därefter bestämma vad som skulle vara kvar i huset och vad jag skulle ta med mig till Linköping. Det tog en stund kan jag lova!
Jag köpte ett "skin" till min dator (för 50 spänn!) och nu är den slitna ytan på locket ett minne blott!
Och den här värmeljuslyktan kunde jag bara inte låta bli. Passar perfekt hängandes över bron. Även den kostade bara 50 kronor! Och självklart har den invigts :)

Jag är otroligt imponerad över GeKås och Ullared, så det här var knappast sista gången vi åkte dit! Men jag skulle nog behöva vinna på lotto innan jag kan åka igen ;)

1 kommentar:

Mirka sa...

Hejhej!

Vad skoj att åka till Ullared. Det var ju inte lite kassar ni kom hem med:) Jag längtar verkligen till nästa besök. Även om jag bor nära blir det alldeles för sällan man åker.

Data"skinnet" var ju riktigt snyggt! Vill ha!!