fredag 9 juli 2010

Jordgubbsstart

Finns det något bättre sätt att starta en julimorgon på än med en tallrik vaniljyoughurt och färska jordgubbar? Skulle inte tro det!

Så var det fredag igen helt plötsligt och jag har "bara" en veckas ledigt kvar innan sommarjobbet börjar. P jobbar som vanligt bara halvdag idag, så då ska jag se till att ha lunchen klar och därefter har vi en liten att göra-lista att beta av. Det som finns på listan (än så länge) är:
  • städa och rensa trädgårdsskjulet som är fyllt av "ärFetvda" saker från P's mormor och morfar
  • slipa och lasera ett barbord
  • rensa klart nyponroshäcken som vi påbörjade för en vecka sedan
  • byta tvättlina i torkvindan
  • laga matlådor (köttfärspaj och spenatlasagne)
  • skruva upp den vägghylla som fick för sig att släppa från väggen när vi var i Härnösand (!)
Och så ska jag ta och mäta lite på övervåningen. Efter att ha hittat en ny blogg igår är jag sugen på att försöka möblera om i gästrummet i mer feng shui-anda = ingen säng under snedtaket. Vi får se var det hela slutar! Först ska jag sippa i mig en halvliter te.

Inga kommentarer: