måndag 7 juni 2010

Utekväll

I fredags var det avskedsfest för två av flickorna i klassen. Grillning och allmänt mys ute i Ryd. Vi höll igång från strax efter 16 och hade underbart väder!
P och jag var först på plats för att hinna gassa lite i solen och hålla grillplats åt resten av gänget. Därefter dök flickorna upp med en kundvagn full med fulvins-bål!
Temat var rött, vitt och blått, då flickorna försvinner till USA respektive Australien. Jag vann (med vitt linne, jeansshorts, röda tights och dessutom naglar målade i rött och blått) och det trevliga priset var en halv liter fulvin! :P
R var också med på partajet. Sista veckan nu som han är i stan, därefter blir det Norrland, sommarjobb och en termin i Spanien. Blir tomt här utan min datasupport och mitt filmsällskap!
Jag och Tessan slappar lite efter maten. Jag hade lyxat med färska jordgubbar till efterrätt (tyska, men vem bryr sig!?). Helt underbart!
Och ju längre kvällen led, desto mindre smickrande blev bilderna :P
Kommer sakna Malin, Emma och Robert massor i höst!

Inga kommentarer: