onsdag 9 juni 2010

Lite från baksidan

På måndag (eller kanske redan på söndagkväll om jag hunnit fixa allt och orkar köra) så åker jag ner till Ömo igen. Jag har inte varit där på snart två veckor och saknar faktiskt stället :) Jag tog ett par snabba bilder på baksidan innan jag åkte förra gången:
En av planteringarna jag gett mig på: sockerärtor. Tydligen har de växt till dubbel storlek nu, så förhoppningsvis dröjer det inte länge innan vi kan börja skörda! :) Dags att så nästa omgång!

Lillstugan aka den gamla lekstugan som kanske kan användas som ett extra gästutrymme någon gång i framtiden? Söt är den i vilket fall.
Uteplatsen med sol hela dagen lång. Det är här i krokarna jag håller till och rensar ogräs som en idiot...
...eller rättare sagt här på nersidan. Det hela har blivit eftersatt i ett par år, så det finns en HEL del att göra!
Här har jag i alla fall rensat bort allt gammalt och planterat några späda jordgubbsplantor. Förhoppningsvis tar de sig så småningom.
Jag får ta lite nya bilder nästa vecka och jämföra så får vi se vad som har hänt. Förhoppningsvis har det inte bara dykt upp en massa ogräs! Jag kanske till och med lånar P's kamera och försöker åstadkomma lite bättre bilder än vad min kamera kan åstadkomma :)

Inga kommentarer: