måndag 22 februari 2010

Spännande!

Då det inte går att förlita sig på att jag får något sommarjobb i dessa tider har jag länge tänkt söka några sommarkurser. Både för att få en chans att läsa något roligt och kanske inte nödvändigt just för mitt program + att jag då kan få csn även i sommar och slippa leva endast på det lilla sparkapital som finns. Så nu har jag suttit på studera.nu i en timme och botaniserat bland kurser på LiU och en hel drös distansstudier i hela landet. Och poff så är en anmälan skickad!
De kurser som jag valt att söka är:
  • Japanska
  • Ekonomisk familjerätt
  • Kinesiska
  • Arbetsrätt
  • Ryska
  • Redovisning i olika företagsformer
Jag har varit riktigt sugen på att läsa språk ett tag nu. Tyvärr så fanns inte latin att läsa, men japanska eller kinesiska vore grymt skoj! Ja, alla dessa kurser skulle funka, annars skulle jag inte valt dem :) Alla är på distans förutom den ekonomiska familjerätten och arbetsrätten. De går på helfart på LiU. Det vore ju inte helt fel att läsa på distans och kunna sitta ute på gräsmattan istället för inne i en föreläsningssal under heta sommardagar ;) Vi får se vad det blir av det hela. Det kommer dröja ungefär 1,5 månad innan antagningsbeskeden kommer, men det borde inte vara några problem. Hoppas jag.... :P

1 kommentar:

Mirka sa...

Vad roligt att söka in till lite nya kurser! Jag är också lite sugen faktiskt:) Japanska verkar ju fruktansvärt svårt..