måndag 22 februari 2010

Tillbaka i vardagen

Att vakna på måndag morgon är aldrig en efterlängtad upplevelse. Trots att jag inte ska vandra iväg till skolan förrän 11.30 och har sovit gott sedan 23 igår (till 8 i morse) så är det seeegt att kliva upp. Att jag dessutom vaknade med några förkylningssymptom gör inte det hela bättre, men förhoppningsvis är de bara tillfälliga på grund av den låga temperatur som varit i lägenheten inatt.

Som vanligt har jag haft en underbar helg hos P. En hel massa mys, bubbelbad med vin och lite härjande i snön. Som tur var slapp vi snöstormen. Det snöade nattetid, men annars var det inga problem. Det var dock rätt halt när jag och Anna åkte hem igår. En lastbil hade fastnat i en backe och en personbil hade glidit rakt fram i en rondell. Som tur är har jag bra vinterdäck och fattar det här med vinterföre ;) Men herregud vad man inte verkar fatta det här med snöröjning i Linköping! Jag blir lika förvånad efter varje snöfall.

Nu är det dags för mig att ikläda mig något annat än pyjamasbyxor och ta en titt på den gruppresentation vi ska hålla under eftermiddagens marknadsföringsseminarium. Om jag har tid och ork blir det kanske en tur till IKEA i eftermiddag, när jag ändå ska veckohandla. Jag funderar nämligen på att äntligen ta tag i projekt Draperi till sovalkov. Vi får se hur långt jag kommer med det hela!

Inga kommentarer: