onsdag 6 januari 2010

Virkning

Nu har jag bestämt mig för att lära mig virka. Fick ett par böcker, garn och nålar i julklapp så nu jäklar!
Jag har lyckats få till den magiska ringen, som man i regel börjar med när man ska virka amigurumis, men så kommer ökningarna. Hur gör man??
Det verkar inte finnas några som helst bilder att tillgå och endast texten "virka två i samma maska" säger tyvärr inte mig så mycket. Någon som kan förklara ytterligare eller kan länka till någon bra tutorial? Jag vill framåt!

2 kommentarer:

Thessan sa...

ÅÅÅÅ jag vet inte hur jag ska förklara... Hittade en video på youtube som du kan kolla på

http://www.youtube.com/watch?v=ZNSQ_yHl6yI

Du ska virka först en fast maska och sedan ska du göra en fast maska till i den maskan som du gjrde den första i. Du ska alltså sticka ner virknålen i samma hål två gånger och dra igenom båda gångerna

IA Nyckelpiga sa...

Thessan han före med en bättre förklaring än den jag kan ge dej.