tisdag 5 januari 2010

Snöigt värre

Otroligt nog har hela landet faktiskt varit snötäckt undre jul och nyår. Fascinerande! Och rätt så mysigt också. Jag menar, vem vill inte ha en vit jul?
Snön ligger kvar här i Linköping också, men det är inte ett lika tjockt täcke som i Härnösand.
På nyårsdagen vaknade jag upp till att snön verkligen vräkte ner. Som tur var så var det inte kramsnö som föll, så skottningen för pappa och mig blev inte så fasligt tung :)
Såhär såg min och lillebrors bil ut på förmiddagen. Utan problem 30 cm snötäcke och det bara fortsatte snöa!

Dosette var inte så sugen på att gå ut i det här vädret. Hon har ju för korta ben!

Men måste jag verkligen? Jaja, bron är sopad i alla fall...

Skakar bort snön som faller på öronen och sedan bär det iväg i det spår jag gjorde fram till soptunnan.

2 kommentarer:

Thessan sa...

Hej!
Du ökar genom att virka två gånger i samma maska. Har du tex 6 maskor och ska öka till 12 i nästa varv så virkar du två gånger i varje maska hela varvet runt. Om du sedan ska öka med 6 igen dvs från 12 till 18 brukar det vara så att man virkar 1 maska och sedan 2 gånger i nästa maska och upprepar detta 6 gånger, då blir det 18.

Viktoria sa...

Hej! Jag skulle svara på din fråga om hur man ökar men såg att Thessan här hade förklarat det bra :) Kul iaf att du fick till en magisk ring genom videon.

Lycka till med virkandet!