fredag 8 januari 2010

In times like these

Gånger som denna är det en aning besvärande att bo i en etta. Jag har nämligen en hantverkare på besök som ska försöka göra något åt att ventilationen i lägenheten väsnas mer än den borde. Och när man bor i en etta, då måste man hela tiden befinna sig i samma rum som nämnda hantverkare (om jag inte låser in mig på toaletten, vilket känns lite väl överdrivet). Om det inte är en väldigt översocial hantverkare som pratar nonstop så får man helt enkelt finna sig i att besöket består av endast pinsam tystnad. Bor man i en större lägenhet kan man till exempel sätta sig i vardagsrummet eller dylikt och verka upptagen, men hur gör man nu? Min lösning på det hela idag är att ha tvn på, sitta i soffan och låtsas gör något viktigt på datorn när jag i själva verket bloggar och ha virkningen nära till hands. Snart är jag förresten klar med min första virkade flugsvamp! ;)

1 kommentar:

Thessan sa...

Hej! Måste säga att jag tycker "Mias" beskrivningar är lättare än dom ur "läskiga figurerna". Jag har virkat brudparet =) Finns i mitt arkiv på bloggen om du vill titta (oktober ev. november tror jag det var) Jag tror inte att du ska räkna med sm i antalet maskor, en sm gör man extra i slutet för att fästa tråden ordentligt. Kan du inte lägga ut en bild på flugsvampen när den e klar?? *Nyfiken* =) Kram å ha en bra helg!