lördag 9 januari 2010

Vägra kylan!

Termometern visar 22 minusgrader utomhus vid uppstigande och ca 18 plusgrader inomhus. Lite småfrusen känner man sig då. Enligt Nyhetsmorgon hade Linköping -27 i morse, vilket var den lägsta temperatur som uppmätts här sedan -79 eller -89 (båda buden gavs). Som tur är har jag ingen anledning att gå ut idag, förutom en 2 minuters-promenad till busshållplatsen i eftermiddag. Jag ska nämligen åka till Tranås med min kära klasskamrat Anna och hennes kille för lite partaj. Så jag ser fram emot en trevlig kväll och för att hamna i rätt stämning kommer jag bara att mysa på fram tills det är dags att åka. Skrota runt i pyjamas ett tag till, virka eller sticka lite, ta en riktigt skön dusch med lite lyxprodukter och kanske lägga en ansiktsmask till och med? Och så lyssna på härlig 90-talsmusik till allt detta :) Jag kanske ska passa på att spela lite Super Mario också som R lånade av en klasskamrat och som vi spelade här igår kväll. Riktigt jäkla skoj och ett par timmars spel gick i ett huj! Och så ska jag lägga upp en bild på mitt första virkningsprojekt naturligtvis! ;)

Inga kommentarer: