tisdag 15 december 2009

Snart redo

Om 3 timmar kommer min lägenhet vara fylld med 8-9 goa tjejer för att äta julbord. Jag har precis kokat (eller micrat) klart den sista knäcken och det blev en liten fudge-omgång till bara för att göra slut på grädden. Allt gick oförskämt smidigt och enda missödet var ett litet sår på tummen vid diskningen. Så nu är kylen fylld av 3 sorters godsaker som hör julen till (gjorde risgodis igår). Jag är jättevarm och helt slut, men det hör väl till?
Dukningen gjorde jag klar i morse och såg till att det fanns sittplatser till alla. Disken är avklarad och det enda som återstår är att lägga upp/frysa in godiset så är jag redo för anstormningen! Ja, och så ska man kanske snygga till sig själv lite, men det går ju fort ;)
Aromalampan är tänd med oljan Merry christmas, SR's Bjällerklang ljuder ur högtalarna och snön faller utanför fönstret. Kan det bli mer julstämning? Kanske om man provsmakar en knäck? ;)

Inga kommentarer: