torsdag 17 december 2009

T minus 4 hours

Om 4 timmar går jag på JULLOV!
Förstår ni hur oerhört skönt det känns?
Några dagars pyssel och knåp här hemma och därefter en biltur upp till Härnösand för att fira jul och nyår. Det ska bli så jäkla härligt!
Om det inte hade varit för ett par småsaker skulle den här dagen vara närapå perfekt: betyget för statistiktentan har fortfarande inte rapporterats in (kan man få veta om man klarat den snart, eller?) och det här med -8,5 grader och ganska rejäl blåst är väl onödigt? Kunde det inte räcka med -2 och vindstilla? Vi får väl se om jag lyckas masa mig tillbaka till campus i eftermiddag när mörkret fallit för lite träning. Just nu känns det tveksamt. Det räcker nästan med den promenad jag ska göra dit och tillbaka för 3 timmars föreläsning.

Julbordet i tisdags blev i alla fall jättelyckat! Alla blev mätta och nöjda och mysfaktorn var hög. Tyvärr blev det inget fotat, jag hade fullt upp med att äta och bara umgås :) Nackdelen med det hela var att jag hade en rejäl disk att ta hand om efter skolan igår. Nu återstår bara att torka golv då det tydligen blev glöggdroppar spillda här och var :)

Nu är det dags för mig att dra på långkalsongerna och packa väskan inför årets sista föreläsning i finansiell styrning.
Ha en fortsatt mysig torsdag!

Inga kommentarer: