söndag 20 december 2009

Julstök och -bök

Jag vaknade i morse strax före 9 av att jag drömde att jag höll på att bli ihjältrampad av en älg (eller kan det ha varit en ren?). Smått obehagligt var det, så jag masade mig ur sängen och förberedde min 4e adventsfrukost: risgrynsgröt, chaite och limpsmörgås. Och naturligtvis med alla 4 ljusen tända :)
Nu är det hela intaget och jag ska strax bege mig ut i 11 minusgrader och tvätta. Eller, jag tvättar ju inte utomhus, men jag måste gå ut för att komma in i tvättstugan :P Sjukt mycket tvätt, men det är inte det enda jag ska göra idag. Det ska pysslas ihop ett par julklappar, dessa med flera ska slås in, packning ska påbörjas och så hade jag tänkt träna senare i eftermiddag. Som tur är tog jag mig i kragen igår kväll och for iväg på Ica Maxi och handlade reskost inför hemfärden på tisdag + att bilen är tankad. Städning ska också hinnas med innan tisdag, vi får se om det hinns med idag eller om det får vänta tills imorgon. Då ska dessutom bilen kontrolleras så att den är redo för färden norrut.
Det här blir nog bra, på med lite musik bara så kör vi järnet!

Inga kommentarer: