onsdag 23 december 2009

Dan före dan

Just nu befinner jag mig i Härnösand och har bäddat ner mig i mitt lilla gästrum. Anlände strax efter klockan 20 igår kväll efter ca 9 timmars bilfärd. Det gick rätt så smidigt, men att bara kunna ligga och köra i max 90 km/h från Gävle och uppöver är en aning motigt. Men nu är jag här och vi slapp ovädret som dragit fram idag.
Dan före dan och det är bara att vänta på att kliva upp igen och påbörja förberedelserna inför släktens ankomst. Dukat har mamma och jag gjort idag, så det verkar inte vara så betungande uppgifter kvar tills imorgon. Lite potatis- och äggkokning, men det känns rätt överkomligt :) Och så ska det rotas bland mammas skor för att se om hon har några att låna ut till juldagen då krogen ska besökas. Och en kväll på krogen i vinterkängor känns sådär lagom lockande...(jag skulle ha packat ner ett par vanliga stövlar också som jag tänkt från början!) Men just nu råder lugnet och jag ska nog lägga mig och titta på ett avsnitt Private practice på datorn. Eller så blir det boken.

God natt och god jul på er alla!

Inga kommentarer: