onsdag 30 december 2009

Sköna dagar

Det har varit väldigt svårt att sätta sig ner och skriva något vettigt här de senaste dagarna, men nu gör jag ett försök! Det har varit en härlig vecka här i Härnösand och jag har fortfarande några dagar kvar innan det är dags att bege sig söderöver igen. Med risk för att bli allt för tråkig och långrandig kör jag en kort sammanfattning av vad som hunnits med so far:
  • Julafton. Tomtade hos en kamrat till mamma och pappa (eller, egentligen för deras barn då) och vinkade till julstressade människor i min hysteriska tomteutstyrsel. Fick själv en hel drös med julklappar och kunde inte ha varit mer nöjd med julafton. Och att få träffa alla kusiner för första gången på ett par år var otroligt roligt och många skratt blev det :)
  • Juldagen. Lite julfirande med släkten på mammas sida. Partajande på kvällen med en drös hemvändare jag inte träffat på 2 år. Sjukt roligt!
  • Annandagen blev rätt lugn. Det var tänkt att det skulle bowlas med några kusiner, men då alla inte var pigga blev det inställt och det blev en mysdag med familjen istället (och nej, jag var faktiskt inte bakis!).
  • Söndag. Började bli förkyld på riktigt. Väldigt roligt...
  • Måndag. Mellandagsrea med mamma och lillebror. En hel del shopping lyckades jag med och kvällen avslutades med en mycket trevlig spelkväll med några kamrater. Sista kvällen med gänget innan folk började bege sig till sina nuvarande hemorter.
  • Tisdag. Brakförkyld. Ett par ärenden på stan med mamma och lillebror blev en heldag. Och så träffade vi en hel massa trevligt folk :)
  • Onsdag = idag. 22 minusgrader och förkylning gör att man idag kan stanna inne med gott samvete iklädd mjukisbyxor. Pappa är också hemma sjuk, så vi är några som tar det lugnt idag medans mamma är duktig och nyårsstädar. Lite bokföring ska dock åstadkommas.
Ja, så har det sett ut här. Och så har det hela kryddats med att familjen samlats några kvällar och tittat på videofilmer från när jag och lillebror var små. Och ett par koppar te. En perfekt jul helt enkelt :)

Inga kommentarer: