måndag 9 november 2009

Socksocksockar

Jag nöter raggsockar (eller tjocksockar som jag säger) som en idiot! Som tur är har jag en mormor som stickar och lagar åt mig :) Förhoppningsvis får jag ett gäng lagade sockar nu när jag kommer hem till jul, då jag skickade med mamma en hel påse med trasiga sist de var här. Jag fick ett paket från mormor i förra veckan med ett par nylagade, vilket var tur då jag precis fått hål på mitt sista par hela sockar.

Japp, dessa har till och med blivit lagade en gång tidigare

Visst delar jag med mig av viktig information såhär på måndagkväll :)

Det blev en tur till biblioteket idag för lån av ett par stickningsböcker och så besökte jag en, för mig, ny garnbutik. Det fanns alldeles för mycket garn för att jag ens skulle kunna komma ihåg vad jag gick dit för! Men något nystan fick jag med mig och till nästa gång får jag skriva en lista på vad det är jag behöver :)

Veckohandlingen är gjord för denna vecka och middag intagen. Nu blir det tv, stickning och en kopp te i höstmörkret. Och så måste jag nog tända något ljus :)

Inga kommentarer: