söndag 8 november 2009

Sköna söndag

Ja, då var det partaj igår. Och jag mår grymt bra idag! Var hemma runt 2 efter att ha hållit igång sedan 15.30.
Det hela började lite underligt, då jag glömde nyckelknippan kvar i lägenheten när jag gick för att låsa upp för besökare nr 1, vilket ledde till att vi blev utelåsta. Som tur är så har R en uppsättning extranycklar, just in case något som detta skulle kunna hända. Och då han bara bor ett par minuter bort fick han komma och rädda oss. *ops*
Efter detta lilla missöde flöt resten av kvällen på riktigt bra. Vi drack lite mousserande vin och myste innan R (som jag anlitat som chaufför) såg till att vi kom ner på stan för fördrink och därefter sittning på Konsert och kongress. Vi får inte dela med oss av några bilder från sittningen, men jag kan säga det att det var GRYMT roligt och maten var superb.

Några av kvällens "tillbehör", bland annat lösögonfransar.

Jag snodde ihop en kladdkaka tills tjejerna dök upp. Vilken flicka säger nej till choklad? :)

Snart dags att bege sig ut på stan!

Findricker en kopp te

Idag har jag ont i fötterna, men det kan jag leva med efter en kväll som gårdagens :)

4 kommentarer:

johanna jordgubbe sa...

hej å hå!
hoppas du haft en trevlig helg..
jag hittar tyvärr inte på vad det kan betyda :(
är det i samband med minskning eller!? stickar du på rundsticka eller skall du sy ihop den senare?

kramar

johanna jordgubbe sa...

hmm.. låter konstigt! eftersom det står "så stickas alla 2+ igen" tycker jag inte det låter som man skall öka utan att de "bara finns där" men det kan de ju inte göra :)

mitt tips blir helt enkelt att testa!! testa lite olika varianter.. det kommer du lära dig mycket på :) och se det ljusa i det hela att det är bara 16-20 maskor per varv du behöver repa upp om det blir tokigt :) inte drygt hundra som de skulle kunna vara om det var en tröja :)

johanna jordgubbe sa...

nu har jag lagt upp din fråga på min blogg så kanske någon annan kan svara på den och då kommer jag självklart föra svaret vidare till dig..

sen ligger mössan uppe nu!! :)
hade helt glömt!!

trevlig kväll!

johanna jordgubbe sa...

det var så lite så.. det är ju lite så jag vill att bloggen skall funka :)

var mössan lite lik vad du tänkt dig eller?!