måndag 5 oktober 2009

Står still

Tyvärr så är mitt liv inte så underhållande för tillfället och min kreativitet vad gäller skrivandet ligger runt bottennivå.
Den vakna tiden kretsar kring skola, träning, tv och stickning. Mitt pysselsug är dock på väg uppåt och jag är HELT fast i stickningen! Ska ta någon bild på mitt första projekt, men det är svårt att få fingrarna ur när jag inte har något vettigt bildprogram på datorn att trixa lite med. Då är det ju liksom kört om man inte tagit en bra bild från första början, så man ger upp ibland innan man ens försökt. Herregud, jag får sitta i en kvart varje gång jag ska beskära en bild bara för att hitta rätt knapp! Inte roligt...

Men men, har varit en sväng till skolan idag för föreläsning och grupparbete. Det visade sig att hela vår grupp har en del att läsa tills imorgon, så jag känner mig lite lätt stressad då jag ska iväg på träning om drygt en timme och jag VET att min ork att plugga kommer att vara i princip obefintlig när jag väl är hemma igen, nyduschad och nyäten. Jag får väl helt enkelt ta och börja nu då! Sen: bosu...

1 kommentar:

FURNISH.etc inredningsblogg sa...

Vad kul att du stickar! Skulle jag också vilja ha tid till. Det gäller väl att ta sig tiden, men jag får det inte riktigt att gå ihop, tyvärr. Hoppas du får en fin dag. Kram Emmy