onsdag 7 oktober 2009

Studentlivet

Jag kan inte påstå att studentlivet är särskilt stimulerande för tillfället. Dagarna ser i princip likadana ut med undantag för att det festas någon gång emellanåt.
Nu har jag lite miniledigt, då jag slutade 10 idag och inte har någon skola förrän fredag förmiddag. Det är ju inte helt fel!
Så idag har jag hunnit med lite tråkigheter som disk, vikande av tvätt och plugg. Och så blir det ett pass pump senare i eftermiddag. Kvällen lär avslutas i soffan med tvn på och stickningen i knät i vanlig ordning :)

R och jag gjorde veckans tur till Maxi igår och då inhandlades det bland annat mat till helgens storkok. R och jag ska nämligen ta och laga en hel massa mat tillsammans och baka limpa, så att vi får frysarna uppfyllda. Det är ju så tråkigt annars, när man själv gör storkok, att alla matlådor är av samma sort. Nu blir det i alla fall 3 rätter: pasta carbonara, tomatsoppa och fusklasagne. Strålande! Jag är verkligen storkonsument av matlådor nu, då man verkligen inte orkar laga mat när man kommit hem från träningen.

Japp, så mycket fart och fläkt är det här för tillfället, att man ser fram emot att laga matlådor. Så länge man slipper göra det själv och kan dricka en öl till så är ju matlagning rätt så trevligt :D

Inga kommentarer: