lördag 3 oktober 2009

Övermannad

Det blev ingen cykeltur på stan för mig igår. Det kändes skönare att bara få sitta hemma och ta det lugnt. Sticka, plugga lite, sticka, diska, fixa en bra lunch och slippa stressa till träningen.
Men träna gjorde jag i alla fall! Och därefter blev det fredagsklassikern tacos med R och film. Mycket lyckad fredag måste jag säga.

Idag omges Linköping av regntunga skyar och det ska börja regna när som helst. Jag som hade tänkt ta min cykeltur idag :( Och nej, jag vill inte cykla i regnet ner på stan. Hur bökigt är det inte att gå runt på stan med en hög regnkläder i släptåg? Det får bli bilen idag. Både R och jag har ärenden till Tornby, så det går väl kanske att slå ihop.
Annars vet jag inte vad som händer idag. Dagen är öppen, jag mår toppen, möjligheterna är obegränsade!

3 kommentarer:

johanna jordgubbe sa...

nu börjar det rulla in lite tips!!
:)

tack för sparken i baken med stickskolan :)

hoppas du får en trevlig kväll! och lycka till med stickningen!

johanna jordgubbe sa...

sv; hmm.. det finns ju inte direkt någon standard! det beror på vad man stickar och hur grova hål man vill ha :) och lite också hur grovt garn man vill ha.. men jag skulle säga att mellan 3½-5 är de stickor jag använder oftast..

kika lite på tex garnstudio.com. titta på bilderna och kolla vilka storlekar de ha där.. då får du ju lite uppskattning över hur det kommer se ut.

sen beror det ju som sagt lite på hur tjockt garnet är också.

men 9 på en halsduk tycker jag är bra.. jag brukar oftast sticka på 10 till det.

johanna jordgubbe sa...

sv; vad gäller ökningen om det är en sjal tycker jag du skall köra med ett omslag. vilket kommer resultera i små hål runt kanten eller om du inte vill ha det något av de andra tipsen..

och ja.. det är enkelt! :)