torsdag 22 oktober 2009

Det blev ju bra

Pms, ovilja att ta itu med tentaplugget, förkylningssymptom och dagar utan ett uns solsken kan få vem som helst att känna sig lite låg. Vilket jag gjort nu några dagar. Men den här dagen blev ju rätt bra ändå!

Ledig från skolan, men bestämde mig för att det inte var en ursäkt att tillbringa hela dagen framför tvn. Väckaren ringde klockan 8, lite frukost och Nyhetsmorgon och därefter satte jag mig faktiskt ner och pluggade! Och det gick bra! Totalt har det blivit 4 timmars mikroekonomi idag, samt vikande av tvätt och diskning. Och lunch framför tvn :)

Det blev dessutom en spontan promenad med R i det gråa vädret, men jag ångrade lite lätt att jag inte bytt till linser. Vattenpölarnas yta skvallrade inte alls om det blöta som låg i luften. Sådana små droppar som inte landar på marken utan bara ligger i luften och täcker glasögonen. Lite smådrygt, men det var riktigt skönt att bara få gå ut en halvtimme och glo på alla fina hus som ligger ett stenkast bort. "Barnvagns-Ryd" kallas området, för det är dit folk flyttar när de får barn men inte har råd att bo i de lite mer fancy områdena :) Massor med fina små villor. Roligt att se något annat än samma gamla studentgetto.
R följde därefter med mig hem på middag bestående av köttfärssås-rester och pasta innan han begav sig iväg på sitt första klätterpass på ett par veckor.

Nu har jag en portion chokladpudding i kylen och senaste Harry Potter-filmen på datorn. Gissa vad jag ska göra ikväll :)

Imorgon ska det köas för biljetter till Dammiddagen, tränas afro och sen kanske det blir god fredagsmiddag med R och senaste Pixar-filmen Up. Vi får se vad dagen har att erbjuda!

Inga kommentarer: