onsdag 5 augusti 2009

Tack för den

Om mindre än 2 veckor börjar skolan och allvaret igen. År 2 på civilekonomprogrammet.
Då kurshemsidan inte uppdaterats har det skickats en del mail för att försöka få reda på vad vi behöver för kurslitteratur. Jag beställer alla böcker på nätet då det är en sådan otrolig prisskillnad! Problemet är nu att kursansvarig inte är tillbaka förrän på måndag, så tidigast 1 vecka innan kursstart får vi veta vilka böcker som behöver beställas. Alltså 5 vardagar. Och alla som beställt böcker vid en terminsstart vet att ALLA leveranser blir försenade. Du får vänta minst en till två veckor på böckerna. Och det är inte ovanligt att vissa tar slut. Inte så lyckat när första kursen bara är drygt 3 veckor lång.
Så, jag är en aning irriterad för tillfället. Hur svårt kan det vara att skicka ut ett mail till kursdeltagarna (vilket lärarna alltid gör ca 2 veckor innan varje kursstart under terminerna) med information om kursen, alternativt uppdatera kurshemsidan INNAN man går på semester?
Jag bara undrar.
Visst, jag kanske gnäller lite nu, men när det kan skilja hundralappar mellan priset på bokhandeln och på nätet, då vill jag gärna betala det lägre priset!

1 kommentar:

Malin sa...

Ja, jag tänkte att jag skulle ge det en chans till! När vi åker till cypern kommer jag och syrran fixa en cypern blogg också så då får du följa oss på äventyret! ;)Du får komma ner och hälsa på om du har någon vecka över! Gratis boende! :)