fredag 7 augusti 2009

Sommardagar

Så har vi turen att få avnjuta ytterligare några sommardagar innan skolan börjar. Otroligt varmt och skönt är det och så verkar det fortsätta hela helgen. Helt underbart!

Igår gjorde R och jag en utflykt till Söderköping. Målet var Smultronstället, detta glassparadis jag har hört talats om sedan strax innan jag flyttade ner till Linköping, men inte besökt förrän igår.

Kinda kanal som passerar precis vid Smultronstället

För det första: vilken otroligt vacker och sommarturistig stad! Så idylliskt att man blir alldeles nipprig. Och Smultronstället var definitivt ingen besvikelse! Och med glassar för ungefär 100 kr så vill man ju gärna ha det där lilla extra :)

Min och R's glass. Jag tog en Geisha och Robert en Dumle kola

En halvdag blev det i Söderköping och väl hemma i Linköping igen blev det frisbee-kastning på gräsmattan med ett par kalla öl. Kan det bli mer sommar?
Det är sådana dagar som man blir lite high on life och tycker att hela världen är underbar.

Vattendrag nr 2 i Söderköping. Storån om jag inte minns fel?

Idag kommer förhoppningsvis jag och R att försöka slå ihop våra bortsmältande krafter och sätta fast lister på golvet i bådas badrum. No more vatten all over badrumsgolvet när man duschat!
Och så blir det antagligen att spendera lite tid i skuggan på gräsmattan. Med en bil utan AC känns det sådär lagom lockande att bege sig ut på någon biltur :)

Inga kommentarer: