torsdag 13 augusti 2009

New brills

Så, då har man varit hos optikern och kollat ögonen. Då jag inte riktigt kunde läsa på tavlan på föreläsningarna med glasögon på under förra året, så var det dags nu (har lite högre styrka på linserna, så med dem funkar det!).

Jag ringde till optikern i morse och eftersom jag skulle göra en "linsbesiktning" också frågade jag killen i telefonen om jag skulle ha glasögon eller linser när jag dök upp. Svaret? "Inget av dem."
Ööh, men det kändes som ett livsfarligt alternativ då jag skulle ta bilen ner, så glasögon blev det! :P

Så nu är det dags att köpa nya brills. Den här gången har jag tänkt att prova köpa ett par på nätet. Det är en så otrolig prisskillnad och så skickar dem hem provbågar utan kostnad, så varför inte?

Jag är sugen på ett par roligare bågar. Ett par lite udda. Är sugen på typ ett par rätt stora med tjock, svart kant, men vi får väl se om jag passar i dem!
Så dags att botanisera bland nätbutikerna!

Inga kommentarer: