torsdag 2 juli 2009

Självklart ska det strula!

Igår var det tänkt att jag skulle få hämta ut min nyckel till nya lägenheten efter klockan 12. Men så blev det icke!
Jag gick förbi nya lägenheten runt 12.30 och såg att de verkade vara i full färd att flytta ut då (en aning sent). Då kön var hur lång som helst hos nya hyresvärden tog jag och R lunch innan vi gjorde ett nytt försök med nyckeln. 13.45 sitter jag där och får höra att de inte fått in några nycklar och att det bara tutar upptagen hos den gamla hyresgästen. Så de skickar områdesansvarig till lägenheten och jag får gå hem och vänta på besked (eller rättare sagt, vi åkte på Byggmax och Biltema). 14.30 får jag ett samtal från hyresvärden som säger att vissa nycklar kommit in, men då de inte fått in alla så måste låscylindern bytas. Och i morse klockan 8 påbörjades detta.
Så därför ska jag nu ta och sätta mig på min cykel och bege mig in till Ryds centrum för att hämta mina nycklar och ett par biobiljetter som kompensation :)

Förhoppningsvis går den här dagen lite bättre än gårdagen :)

Inga kommentarer: