fredag 3 juli 2009

I rullning

Nu har jag äntligen kommit igång med flytten! Svettigt som fanken är det i den här värmen, men då kan man ju med gott samvete sätta sig på balkongen för "vätskekontroll" emellanåt ;)

Naturligtvis skulle det strula lite igår vid nyckelupphämtningen. Hantverkaren hittade inte mitt förråd och kunde inte byta det låset (men vi hittade det tillsammans när jag begav mig till lägenheten) och när jag väl trodde att allt var klart så visade det sig att jag hade en trasig glasruta i lägenheten! Förra hyresgästen hade dessutom missat att städa ur ett köksskåp där ett öppnat paket röda linser tog upp den mesta hyllytan (men det fixade sig snabbt med lite såpavatten). Så på en timmes tid var jag 3 svängar hos Stångåstaden och 3 svängar till lägenheten. Lite smått irriterad och less var jag...
Problemet med fönstret fixade sig snabbt. Glasmästarn ringde och skulle dyka upp kl 14 för att hämta fönstret. Klockan 14.50 var han tillbaka igen med ett helt och fint fönster. Snabba ryck!

R och jag hann med ett par flyttlass och idag är det tänkt att det ska hinnas lite till. Inatt har jag nämligen tänkt sova i nya lägenheten :)
Det här blir nog bra det ska ni se!

Inga kommentarer: