tisdag 14 juli 2009

Det ordnar sig

Jag har haft ett par tunga dagar nu, men idag så känns det som om att det är på väg åt rätt håll igen.
Tog en tur till Ikea igår, men blev bara lite tråkig nyttoshopping, som gardinstång, galgar och ett par andra saker som behövs för att få ordning bland annat i klädkammaren. Kaoset är fortfarande totalt där inne, men det blir nog bra så småningom :P

Jag tog en paus från gamla lägenheten igår, då jag körde flera svängar dagen innan, vilket gjorde gott. Det kändes inte lika hopplöst att a sig dit idag (trots att det bara blev en enda sväng). En hel drös med skåp är tömda och jag börjar se ljuset i tunneln. Snart är det dags att ta itu med städningen. Det har blivit lite städning här hemma idag + att jag fått upp gardiner och fållat dem! Duktiga jag :) Det gör stor skillnad att få upp lite textil. Jag har inga nya bilder att bjuda på, men det ska jag försöka fixa imorgon.

Snart bryts min ensamma tillvaro här i Linköping, dels för att R snart kommer tillbaka igen (fredag närmare bestämt) och dels för att jag ska grilla med några killar från klassen imorgon eller på torsdag.

Jag fick dessutom ett trevligt besked från Försäkringskassan idag, nämligen att jag blivit beviljad bostadsbidrag. Det gör ju tillvaron lättare för en fattig student :)

En bra dag helt enkelt. Nu ska jag snart ta och poppa lite popcorn och titta på en inspelning av Rent från Broadway :)

Inga kommentarer: