onsdag 24 juni 2009

Tillbaka i storstan

Strax före klockan 20 anlände vi till Linköping igår. Det hela tog ca 10 timmar för oss, då vi fick göra ett par längre stopp på grund av värmen (ingen AC i bilen) + att vi satt fast i Stockholm ett tag. En mil tog en timme. En aning frustrerande måste jag säga!

Resan började dessutom med att jag upptäckte att det var problem med ljuddämparen på vägen ut för att hämta R och hunden som skulle skjutsas till nya ägare. Så vi fick börja med att åka in till verkstan och svetsa bilen innan vi kunde åka iväg. Tur att man har en underbar pappa med bra kontakter! :)

Resan var i övrigt väldigt varm, men nu är det gjort! Så runt kl 21 kunde R och jag sätta oss på min balkong och ta en öl och en pizza inhandlad på Hemköp :)

Jag måste säga att det känns bra men rätt så underligt att vara tillbaka igen. Det har varit jätteskönt att vara hemma med familjen och nu kommer man hem till ett flyttkaos. Och en otrolig sommarvärme! Trots värmen har det dock gjorts lite nytta idag. Hälften av fönstrena är putsade, en bokhylla har fraktats till R och lite småpul. Och imorgon ska förrådet rensas!

Ha en fortsatt bra onsdag kväll!

Inga kommentarer: