söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag


Det var ju det igår. Tyvärr blev det inget livstecken från mig här på bloggen. Till stor del på grund av en brutal huvudvärk som däckade mig halva dagen. Och dels för att jag tillbringade resten av tiden med R :)
Det blev lite av en lyxfrukost med nybakade scones, juice i champagneglas och krossad choklad i yoghurten.
Därefter blev det ett par värktabletter för mig och en stund i soffan innan vi begav oss ner på stan. En flaska vitt vin och en hel del lösgodis inhandlades. Vi gjorde även ett besök på en nyöppnad inredningsbutik i stan; Makaroom (gamla Village). Det fanns mycket fint där, men jag köpte bara två små bokstäver (R och S) som just nu pryder ett litet arrangemang på vardagsrumsbordet.

Väl hemma så blev min huvudvärk värre igen, men med två Panodil i kroppen och en dusch så piggnade jag till näramre fyra-snåret :)

Pasta carbonara blev det till middag. Helt underbart! Jag kommer aldrig kunna laga den som R gör! Lösgodis, tv-tittande, filmtittande och wii bestod resten av vår kväll utav.
Slappt, skönt och alldeles, alldeles underbart :)

2 kommentarer:

Helen sa...

Trist att du haft huvudvärk igår, jag har det idag, pisstrist!
Annars låter det som en härlig dag igår!

Anonym sa...

Vilka fina bokstäver du hittat!!! Kram