torsdag 29 januari 2009

Sanningen

Här kommer den. Sanningen. Den som så många studenter försöker dölja och föräldrar förneka:
GÅR MAN PÅ UNIVERSITET SÅ HANDLAR LIVET OM ATT FESTA

Jag är ledsen, men så är det faktiskt. Det är fester till höger och vänster. Anordnade av skolans festerier, privata, you name it. På lördag har jag blivit bjuden på 4 fester. Till nästa lördag har jag en inbjudan. Ikväll är det fest. Och ändå är jag lite av en torris när det gäller partajandet. Bland singelkompisarna är det mer. Men jag tar igen det när jag väl är med :P
Jag hade tänkt hinna göra lite nytta idag efter skolan (slutade 12) men då blev jag övertalad att gå och äta lunch med ett par kompisar på kinarestaurangen och om en halvtimme kommer de och hämtar upp mig för då ska vi gå på Torsdagspuben på skolan. (25 kr/öl, slå det!) Gå hem senast 16.30 för att göra middag, duscha och göra mig klar innan man ska iväg igen vid 19. *puh*

Livet är en fest

Inga kommentarer: