lördag 17 januari 2009

Nyttolördag

Jag vet att lördagar är en av de få dagar då man faktiskt får vara lat och göra precis ingenting, men om det är så man tillbringat hela veckan på det viset så får man lov att ta igen det på lördagen!
Underbart väder har vi idag, så R och jag ska strax ta en liten prommis och passa på att fylla upp frukostförrådet som sinat en aning. Vem vet, man kanske ska ta med sig kameran också?
Jag har även tänkt att det ska städas lite idag. När solen lyser in genom vardagsrumsfönstren så blir man en aning störd av det dammlager som lagt sig som en hinna över varenda pinal här hemma. Att katterna dessutom verkar antagit dammets utmaning gällande "vem kan lägga det tjockaste lagret damm/katthår i lägenheten" gör att man numer måste ha en klädroller i fickan. Så damma blir min uppgift, dammsugningen är R's jobb. Och så ska badrummen städas. Alltid lika roligt :P
Lite plugg måste också hinnas med. Och så hade jag tänkt att ta tag i tavelväggen till sovrummet (ramarna ligger på skrivbordet, men jag kommer inte längre!).
Så, jag har det jag gör idag med andra ord!

3 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Oj det låter som att vi har haft lika kul idag du o jag.. Blir rätt dammigt och pälsigt när man har katter kan jag tänka mig. Vi har 2 marsvin som är experter på att sprätta spån istället ;) Ha det fint i den nystädade lägenheten!

Lallis - liv och leverne sa...

Det har varit lite städande och pysslande här också idag. Men det är ganska så skönt efter om inte annat.)
Kram Lallis

Anonym sa...

Prommisar är bäst. Är man på dåligt humör så piggar en promenad alltid upp.. Den rensar hjärnan på nåt vis... :)

Nu väntar godisskålen och Körslaget.

Kram krmam