söndag 18 januari 2009

Ny färg eller frisyr?

Jag är lite trött på mitt hår för tillfället. Det är för långt för att orka fixa tuppkammen (och det funkar inte så bra ihop med mösstider heller) men det är för kort för att göra något vettigt av. Jag blonderade det hela lite förra helgen i hopp om att det skulle få mig att gilla håret lite mer, men det fungerade inte hela vägen. Visst, det känns bättre att det är ljust, men det är fortfarande tråkigt! Jag HATAR att ha tråkigt hår! Jag har suttit och gått igenom bilder från 2008 inför vår årliga dvd-bränning och jag hade då mycket roligare frisyrer förra våren!
Men nu är frågan, ska jag blondera håret riktigt (platinablont med andra ord) eller ska jag kapa det? Just nu lutar det åt en kapning. Eller kanske en kombo av de två alternativen. I så fall behöver jag ju inte kapa så mycket.
Hur ska man göra? Dagens i-landsproblem!

Rödhårig och långhårig (fast inte lika långt som nu) vid början av 2008.

Jag var less på det röda och det fick snaggas bort.


Juni 2008. Med lillebor som tog studenten. Tuppkammen är tillbaka i storlek small.

5 kommentarer:

Malin sa...

Jag gillade det röda! Ursnyggt.
Har själv färgat mitt år rött en miljon gånger och jag gillar det verkligen. MEN..
Ibland tröttnar man bara och vill ha bort allt, börja om.
Skulle dock aldrig våga dra av allt..
Det skulle jag iofs inte passa i heller men förmodar att det skulle vara väääldigt lättsamt att sköta.
Nu har jag pippi långstrumprött och försöker spara ut håret från page till lååångt. Gissa om man redan är less..och då har jag bara försökt spara i 1 månad. Tålamod är en dygd..=)

Ha en mysig kväll

kram

Anonym sa...

Du är snygg hur du än har håret ;) men ha tålamod och spara håret en stund till och se om du kan göra något åt det :)

Rosa Hemmet sa...

tyckte oxå att det röda var jättefint, det klädde dig verkligen plus att det var en riktig färgklick, sånt gillar jag :)

Malin sa...

Jag älskade det både den röda färgen och frisyren du hade på första bilden! urläckert var det. :) Så jag tycker att du bleker det till platinablont och sparar ut det! och kanske nåogngång framöver färgar rött igen? ;D

Anonym sa...

Åh, älskar det knallröda.. Älskar tuppkammen också.. älskar det korta busiga pojkaktiga också..

;)