fredag 16 januari 2009

Full fart mot helgen!

Visst är det så det ska vara på fredagseftermiddagen? Jag kom av mig i mitt helgfirande då jag insåg att det är svinkallt ute och var tvungen att gå till skolan för en timmes seminarium. Och då jag anlände till Blomsterlandet och såg att de orkidéer de hade i sin annons (2 för 100 kr) var pyttesmå och enstänglade. Och då jag tog mig till Coop för att inhandla nikotin (nej pappa, jag snusar inte på heltid, men var väldigt sugen på en helgdosa :)) och upptäcker att de inte har den sort jag vill ha. Och när man kommer hem och märker att de byxor man ska lägga upp verkligen suger åt sig katthår! Och då menar jag suger. Jag fick rolla både in- och utsidan på dem när jag var klar.

Men vi kan ju försöka vända på steken!
Jag hade seminariet i det hus som ligger närmast oss på hela Campus och då det bara var en timme jag behövde vara där så började jag min helg 11.30 idag. Och jag sparade ju 100 kr på att inte köpa några orkidéer! Och besväret att placera ut dem på lämpligt ställe :P Och det kan väl alltid ses som positivt att inte inhandla nikotin? Om inte annat så sparade jag ytterligare ca 30 kr där. Och när det gäller byxorna så kan jag VERKLIGEN vara tacksam över att det gick snabbt att mäta ut den nya längden, att jag inte behövde spola ny undertråd och att jag faktiskt lyckades bli klar utan att maskinen jävlades en enda gång! (jag och symaskinen har någon form av hat-kärleks-förhållande)
Ja, det ska man kanske skåla för. Tur att systemet hade öl till kvällens hemlagade pizza :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo då det är okej här, Sjuka barn fast ja tycker man är sjuk hela tiden nu! Jo vi är kvar i Härnta, trivs rätt bra här om ja ska va ärlig :) Jo ska lägga till dig jag med så ja kan läsa imellanåt :)

Lät inge kul de där ed knät föresten!?