lördag 24 januari 2009

Lyrisk

I morse när klockan ringde 8.15 funderade jag på om det var en så smart idé att gå iväg och träna, men jag gjorde det! Ut i pissigt regnväder bara! Och träningen gick jättebra! :D Visst, jag hade tyngder motsvarande ungefär hälften av det jag brukar ha när jag körde rygg och ben (resten hade jag också fått minska på, men bara för att jag inte orkar mer ännu!), men knät störde mig inte alls! Jag kände av det vid 2 tillfällen, men inte så att det gjorde ont, utan bara gjorde sig påmint :) Jag är fortfarande rätt feg när det gäller vissa rörelser, som till exempel när det var dags att stretcha, men jag är så nöjd med mig själv! Och roligt var det! Kul att det är så pass många killar som går på gruppassen i den här stan. Vi var ca 40 pers i lokalen och 9 av dem var killar. 2 av dem var dessutom över 50 (då ska man kanske kalla dem annat än killar, men det bjuder jag på!).
Hem till en smoothie á la R och därefter ett efterlängtat skumbad, hårinpackning och privat stereo i badrummet. Kan det bli bättre?
Det här är en kanondag, så jag är verkligen peppad att hitta på något roligt idag, men det blir nog rätt lugnt här hemma skulle jag tro. R ska iväg med ett par kompisar och vandra i några underjordiska tunnlar om ett tag, vilket jag tycker låter lite läskigt. Framförallt då det kan vara så mycket vatten i dem att de måste klä in sig i sopsäckar upp till midjan. Icke att jag följer med! Så länge ingen av dem drunknar eller gör sig illa antar jag att det är lugnt.
Det kommer att sitta en lite smått orolig Fia här hemma i eftermiddag.

2 kommentarer:

Helen sa...

Vad skönt att ditt knä verkar bli bättre. Själv laddar jag för tjejfest ikväll här hemma. Ska strax leverera barnen till farfar.

Rosa Hemmet sa...

Oj vad det lät som att du haft en bra dag! Lyxigt värre, själv har man varit bakfull och jobbat kväll. Uscha ;) Ha det grejt imorgon med, gör detta till en lyxhelg!