fredag 28 november 2008

Liten shoppingtur

Jag tog en sväng till Blomsterlandet och Systembolaget och jisses vad trevligt det var :) Jag har velat besöka Blomsterlandet sedan vi flyttade hit, men det har inte blivit av förrän nu. Vilken härlig butik! Krukor, pyssel, lyktor, tomtar och blommor i överflöd! Jag hade kunnat ta en (eller två) av varje om jag haft råd! Det som packades ner i påsen innan jag lämnade butiken var:
  • en mini-julstjärna med glitter. Jag ahde tänkt köpa 2 stora men jag vet inte vart de skulle få plats!
  • en rosa hyacint
  • ett mosshjärta storlek mindre som jag ska piffa upp
  • julservetter
  • vit och grön mossa
(bilder läggs upp senare när jag gjort något trevligt av dem)
På systemet blev det en 5-pack årgångsglögg, några mörka öl till R och några cider till mig. Glöggen är 5 flaskor á 200 ml = ypperligt bra storlek när man bara är 2 som ska dricka glögg :) Vi tar kanske och provsmakar en ikväll, allra senast på söndag!

Nu ska här julas!

Inga kommentarer: