lördag 29 november 2008

I väntan på advent

Om advent är väntan på julen så är denna dag väntan på advent. R och jag har satt upp lite belysning på balkongen och jag har bakat 48 lussebullar. Ikväll är det tänkt att vi ska prova på en av årgångsglöggarna, äta lussebullar, pepparkakor och spela Guitar Hero. Imorgon bitti blir det frukost med första ljuset tänt. Mysigt värre! Jag funderar på om vi ska skippa skyltsöndagen och bara gå på julmarknaden i Gamla Linköping imorgon. Det lär ju vara HOPPLÖST att få parkering i stan och jag har ingen lust att gå så långt. Vi kan nog få tillräckligt med stämning i Gamla Linköping :)
Nu ska jag ta en sväng om i min Bloggkoll-lista och därefter blir det att tända alla 17 ljuslyktor i vardagsrummet. Ha en fortsatt skön lördag!

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag ska springa på stan och köpa balkongbelysning i morgon.
Har kommit på att det är sååå fint och inte alls så dyrt som jag förut trott!!!
Glöggdrickande blir det framför tvn i kväll, myslördag!!!
Var hittade ni er belysning?

Helen sa...

Gamla Linköping låter ju himla mysigt. Var där med min kusin för en herrans massa år sedan, vi var på nåt tekninskt magasin eller nåt, himla kul!
HAn pluggade i ´Linköping och jag i Norrköping.