lördag 29 november 2008

It's on!

Nu i jul ska jag göra en "mamma". En "mamma" i detta läget kommer från följande: förra sommaren (tror jag att det var) "tävlade" mamma med en granne om att ha mest ljus tända på uterummet. Jag tror inte grannen var medveten om tävlingen till en början, men mamma körde järnet!
Mitt emot oss bor ett äldre par som hängde upp ett ljusnät på sin balkong för i alla fall en vecka sedan, har utökat med granris + belysning på balkonglådorna samt att de hängt upp en lysande liten tomte. Glöm att de ska få slå mig i julpyntad balkong! Okej, de har det lite lättare i och med att de har balkongen på markplan och vi på andra våningen (lättare att komma åt vissa saker, men nog fanken ska jag ge dem en match!
Vårt (ganska lilla) ljusnät är uppsatt (täcker dock bara mitten av balkongen), grangirlang med belysning är uppe och snart ska jag få upp några lyktor i hålla-katterna-kvar-på-balkongen-nätet.

Game on!

3 kommentarer:

Helen sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Ja man vill bli av med allt efter jul direkt. Därför kan man lika gärna ta fram det nu, så man får någon glädje av allt jobb:P Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det gör du rätt i!
Jag ska minsann också ge grannarna vad de tål:)
Kram Lallis