måndag 4 oktober 2010

Back in Linköping

Klockan är strax efter 9 och jag sitter i min soffa i Linköping efter en rejäl frukost. Det blev en tidig morgon för mig, då jag sov hos P inatt och åkte upp hit i morse. Men men, jag börjar ju inte förrän 10, så det funkar :)

Första lilla flyttlasset åkte ner i fredags och är i stort sett uppackat i huset. Jag kan inte påstå att det syns någon direkt skillnad i lägenheten, men jag ska försöka komma iväg till återvinningen i veckan och skänka lite småskrot till Myrorna som bara legat gömt i någon garderob sedan jag flyttade hit.

Det har varit en rätt så produktiv helg för oss. Vi har bökat lite med bilen (sprayat rostskydd och fyllt på vätskor), P har gjort sista gräsklippningen, det har packats upp flyttlådor, planerats och mätts för mina möbler, varit på middag hos P's föräldrar (och bokat flytthjälp), både P och jag har tatuerat oss (bild kommer när jag lyckats ladda batterierna) och igår hade jag kursstart i linedance! Första kurstillfället gick kanon och jag tror att alla var riktigt nöjda, och svettiga, när vi väl var klara. Extra kul är det dessutom att det är så blandade åldrar i gruppen. Allt från 50-talister till sena 80-talister. Härligt gäng! Nu är det bara att börja planera nästa söndag i någon paus i flyttpackningen.

Inga kommentarer: