onsdag 22 september 2010

Helg snart?

Den här veckan går ovanligt trögt. Trötta, tidiga mornar, oinspirerande turer till universitetet och nu hemtenta i dagarna två. Förhoppningsvis blir det bara halvdag imorgon, man blir så trött i skallen av att grotta runt i inkomstskattelagen och slå knut på sig själv för att se till så att vi inte missar något. Någon riktig middag har jag inte orkat laga på 2 dagar, så det har bara blivit varma mackor med makrill. Men det fungerar väl emellanåt :P Jag har i alla fall lagat riktig mat att ha med till skolan på lunchen. Duktig tjej...

Den här veckan har kanske gått extra trögt för att jag åkte hem från P redan i söndags och vi inte kommer ses förrän på fredag eftermiddag igen och då bara till söndag då P måste åka hem igen. Och det låter ju inte som hela världen, men när man blivit van vid att få umgås mer så är det illa! Men det är ett problem som kanske inte behöver vara ett sådant länge till. Jag och P funderar på om jag ska flytta och börja pendla till Linköping. Vi har räknat en hel massa och kommit fram till en pendlingslösning som är helt klart genomförbar i teorin. Så vi ska nog ta och prova den framöver och ta det hela därifrån. Men vi får väl se. Än så länge är vi i alla fall optimistiska vid tanken ;) Livet är fullt av möjligheter och ibland får man chansa lite! (i alla fall om man har en backup-plan i bakfickan, i mitt fall lägenheten uthyrd i andra hand ;))

Inga kommentarer: