söndag 15 augusti 2010

Lov igen

I fredags gjorde jag min sista arbetsdag för denna sommar (vilken dock fick bli en timme kortare än jag tänkt pga behov av besök på vårdcentralen). Trots att jag trivdes med jobbet och arbetsuppgifterna är det ändå skönt att vara lite ledig nu igen, innan skolan startar. Så 2 veckors sommarlov har jag kvar nu innan allvaret sätter igång och jag har precis beställt böcker för 911 kr. Och så ska det införskaffas 2 böcker till som inte kommer ut förrän skolan börjar, vilket kommer kosta ca 600 kr ytterligare och så ska vi ha en bok till som jag (som tur är) redan har. Annars hade det blivit ytterligare 500 kr. Herregud vad mycket pengar! För EN kurs! Men men, förhoppningsvis är det här böcker som jag kommer ha användning av även framöver. Så det får det väl vara värt. Och jag har bara 2 kurser under höstterminen, så det blir inte lika många bokinköp som det varit de tidigare åren.

Helgen har varit rätt lugn, med trevligt sällskap, hyfsat väder och så har vi fått lite gjort i huset med. Min "pluggstation" vid Ps skrivbord har bland annat börjat ta form i och med inhandlandet av en kontorsstol. Lite smågrejer hemifrån nu bara så är jag klar för studier!

Just nu är P ute och klipper gräs, så jag ska passa på att läsa ikapp lite bloggar under tiden innan det är dags att lägga en flintastek på grillen.

See ya soon!

Inga kommentarer: