fredag 4 juni 2010

Underbar fredag

Trots en tidig och lite väl trött morgon så känns detta som en riktigt bra dag. Temperaturen ligger runt 20 grader, sommarklänningen är på och solen lyser från en klarblå himmel. Snart är det dags för någon timmes grupparbete, därefter ska jag nog ta en kort sväng i spåret, lulla på lite här hemma och i eftermiddag kommer P! Och jag har sån tur att han stannar hela helgen och inte bara till imorgon som var sagt från början :D Ikväll är det dessutom utomhusfest, då vi ska säga hej då till två klasskamrater som åker på utlandstermin till hösten. Något annat som gör denna dag väldigt bra är att jag numer har en ny bil i garaget! Eller, inte sprillans ny, men ny för mig och dessutom nästan ett helt decennium nyare än den andra lilla sprutten :) Så det kanske blir en biltur bara för att, eller så försöker jag få tag på R för att byta bilstereo.
Ja, det här är en jäkligt fin dag säger jag bara.
Mamma, har du sett? En av de stora fyrkanterna i P's trädgård är full med liljekonvaljer!

Inga kommentarer: