fredag 18 juni 2010

Lupiner i överflöd

Igår när P slutat jobbet tog vi en promenad, tillsammans med en av P's arbetskamrater och hans sambo, upp till Ydrekullen. Där blev det en räkmacka nersköljd med en öl, ett parti minigolf (jag vann såklart!!) och därefter en segerglass. Vi hade det mest underbara väder, så det var bara att njuta!
Därefter var vi tvungna att visa vårt sällskap lupin-ängen som finns bakom lillstugan på P's tomt. Är det inte vackert, så säg?
Idag täcks solen av stora, gråa moln, men det är ändå sköna 18 grader ute. Så idag görs det lite nytta här hemma. Tvätt, bädda fräscht i sovrummet, ta hand om disk och lite sånt. Jag ska dessutom försöka ta itu med omplantering av ett par blommor. Men nu ska jag nog gå och ta mig en dusch, så att jag är ren och fin till lunchen på Wärdshuset.

Inga kommentarer: