onsdag 5 maj 2010

Jobbtankar och ångest

Jag ska på anställningsintervju på fredag för ett eventuellt sommarjobb här i Linköping som ekonomiassistent. De söker två varianter: den ena är 7 veckor heltid i sommar, den andra är 1 dag i veckan from mitten på maj och sommaren ut.

För- och nackdelar med dessa:
Heltid 7 veckor ger en hel del pengar, men tyvärr minimalt med tid med P i sommar, då det blir att vi bara kan träffas fredagkväll till söndagkväll. Detta kommer redan att vara ett "problem" under den kurs som börjar imorgon på grund av ett puckat schema, så 3,5 månad då vi kan ses så pass sällan känns faktiskt förjävligt. Framför allt då vi antagligen inte alltid kommer kunna ses på helgerna under den här tiden. Det kommer ju dyka upp saker .Och jag är ju kär, självklart vill jag vara med P så mycket jag kan!
Om jag jobbar en dag i veckan är det inga problem att pendla. Jag behöver ju ändå hålla koll på lägenheten. Dock blir det inte så mycket pengar (men likväl en bra referens kan man hoppas).

MEN jag ska även söka jobb som tidningsbud i 2 veckor i Österbymo där P bor, så om jag skulle både kunna få detta jobb + ekonomijobbet med en dag i veckan så vore det helt underbart! Men hur stor är chansen?

Ja, jag vet inte. Jag har ångest just nu. Vad vill jag egentligen prioritera, pengar eller kärleken? Jag vill ju prioritera tiden med P, nu när jag kan. Är det helt fel?

Intervju på fredag. Vi får se vad de tycker om mig. Självklart går jag dit för att få jobb och hoppas på att få ett. Vem vet, i slutändan kanske jag står där utan sommarjobb ändå.

Inga kommentarer: