torsdag 22 april 2010

Sommarmys

Idag bläddrade jag i "sommarkatalogen" från Ica Maxi med en hel drös inspiration inför sommaren. Både vad gäller saker till hemmet och god sommarmat. Och när jag nu troligtvis kommer spendera största delen av min sommar hos P i hans hus så ser jag verkligen fram emot att få njuta av hela sommardagarna. Kunna vara ute på tomten och grilla och mysa. Det är ju inte så lätt nu när jag bor i en etta utan ens en liten balkong.

Något som jag verkligen fastnade för var idén med en eldkorg. En sådan i stål på ben som man kan bara lägga ner några vedträn i och mysa utomhus med. Lämpligt nog har P ett par uteplatser, bland annat en uteplats med stenplattor och på den skulle det nog fungera ypperligt att ha en sådan liten sak på. Jag hittar tyvärr ingen bild på just den som Ica Maxi säljer, men denna påminner en hel del om den:
Bild Mynewsdesk.com
399 kr kostar den på Ica, dock utan handtag upptill och inte med en sådan tjock kant heller (jag tycker den på Ica verkar snyggare). Idén ska i alla fall framföras till P, så får vi väl se vad han tycker. Det finns ju en öppen spis inomhus, så varför inte kunna elda lite ute också? ;)

Inga kommentarer: