onsdag 21 april 2010

Skoltrött

Just nu är jag fruktansvärt less på att vara student. En överhängande omtenta (vilken kommer kräva att jag gör om den i höst) och en misslyckad dugga från förra veckan gör att motivationen inte ligger på topp. Och jag pluggar verkligen för fullt! På två veckor nu har jag gjort 450 instuderingsuppgifter och läst jag vet inte hur många sidor redovisnings-lagtext. Så det känns lite tungt att det inte riktigt räcker till att göra sitt bästa för tillfället :( Att dessutom höra att vi under vårens sista kurs ska ha den sämsta lärare vi haft under tiden på LiU gör inte saken så mycket bättre.

Så just nu är jag väldigt trött och less och behöver verkligen få ett positivt resultat på fredagens dugga. Med dessutom en begynnande förkylning som känns i både näsa, hals och ögon motsvarar jag inte direkt definitionen på en solstråle för tillfället. På lördagkväll ska det bli ost- och vinkväll här hos mig med gänget, så det finns i alla fall något att se fram emot. Och att P kommer hit igen på fredag såklart :) Han har varit här nu måndagkväll tills i morse, så jag har haft tur att han funnits här och piggat upp mitt humör lite kvällstid.

Nu ska jag ta och plugga lite innan det är dags att bege mig till skolan (i regnet) för att förbereda morgondagens seminarium. Tur att det bara är inte fullt 8 veckor kvar innan skolan är slut för den här terminen!

Inga kommentarer: