tisdag 19 januari 2010

Sitter långt in

Det är en sådan där dag idag då allt sitter lite extra långt in. När det är lite motigt att göra saker. Som att kliva upp. Som att börja med tentaplugget (vilket jag inte fattar ett dugg av!). Som att träna (var på pump i förmiddags och det var det tyngsta pass jag dragit mig igenom på mycket länge!). Som att vika tvätten från i söndags (ignoreras fortfarande). Som att bädda sängen (ogjort). Ja, ni fattar nog. Och mitt i allt detta har jag dragit på mig en trevlig hosta. Eller, jag har haft den sedan i typ torsdags, men nu börjar jag bli riktigt less på det hela. Så idag besökte jag apoteket och inhandlade hostmedicin, då bara extra vitaminintag inte hjälpt hittills, så ikväll tänkte jag somna utan att bli störd av någon hostattack :)

Jag och R gjorde ett storkok med mat igår igen. Tyvärr hade jag glömt att lägga bönor i blöt, så det blev ingen böngryta (den ska göras ikväll istället), men vi fick ändå 8 matlådor var (ugnspannkaka, som även blev middag, pasta och pastasås samt lasagne). Och så blir det ett par lådor till ikväll. Plus att det hela gav/ger middag igår och idag. För typ 85 kr var. Inte så illa! Nu ska det laddas energi för matlagning och tas en hutt Nipaxon. På återseende!

Inga kommentarer: